Miks tugevad päeval tukastavad?

17.10.2018
Miks tugevad päeval tukastavad?
Telli King of Spades siit


Kui me näeme pärastlõunal tukastavat inimest, eriti tööpeäval, tekib kohe küsimus, mille arvelt see aeg võetakse ja et kes töö ära teeb. Ja meie, ettevõtlikud mehed, üldiselt vaatame sellisele põõnamisele kui laiskusele ja logardlusele.

Tegelikkus on aga teine. Nimelt näitavad paljud teadusuuringud, et just pealelõunane tukastamine parandab oluliselt ärksust, kontsentratsioonivõimet, õpivõimet, õpitu kinnistumist ja kehalist suutlikkust ning muudab su vähem impulsiivseks.

Nii on tukastamine olnud paljude suurte meeste – USA presidentidest (JFK, Lyndon Johnson, Ronald Reagan jne.), teadlaste (Thomas A. Edison jne.) ja väekomandörideni (Napoleon Bonaparte, Stonewall Jackson jt.) välja – päeva lahutamatuks osaks. Loomulikult ei saa unustada Sir Winston Churchilli, kes sellest lausa omaette rituaali tegi. Päevane tukastamine lihtsalt parandab su üleüldist sooritusvõimet.

Oluline on aga tukastamise pikkus. Et vältida uneinertsi, kus ärkad halva tuju ning kerge segadustundega, peaks vältima ärkamist sügava une faasis. Nii oleks hea hoida oma tukastamised kas alla 20 minuti, kus sa ei ole jõudnud veel sügava une faasi siseneda) või siis 90 minutit, mil jõuad magada ära terve unetsükli. On leidnud aga teaduslikku kinnitust, et isegi 6-minutiline tukastamine toob endaga kaasa vaimse võimekuse tõusu.

Ühtlasi aitab tukastamine vähendada üldisest unevõlast tulenevat suutlikkuse langust – ja kui paljud meist saavad käe püsti tõsta ja öelda, et nad saavad öösel piisavalt und? Ilmselt mitte paljud.

Muidugi – kui sul väsimust ei ole, ei pea sa üritama jõuga tukastada, kuid kindlasti ei tasu unele vastu võidelda. Pigem lase 10-20 minutiks silm looja ning su produktiivsus tõuseb tunduvalt.

Niisiis võta tukastamise stigmatiseerimise asemel see hoopis enda arsenali kui võimas relv oma vaimse ja füüsilise võimekuse tõstmiseks ning tee päevane kerge uinak ilma igasuguste süümepiinadeta. Selle kaotatud 20 minutit teed pärast läbi paremate otsuste ja kiirema tegutsemise kuhjaga tasa.

Allikas: Kliki uuringute nägemiseks...
  1. The impact of frequent napping and nap practice on sleep-dependent memory in humans. McDevitt EA1,2, Sattari N1,3, Duggan KA1,4, Cellini N5, Whitehurst LN1, Perera C1, Reihanabad N1, Granados S1, Hernandez L1,3, Mednick SC6,7. Sci Rep. 2018 Oct 10;8(1):15053.

  2. Effects of Napping on Alertness, Cognitive, and Physical Outcomes of Karate Athletes. Daaloul H1, Souissi N2, Davenne D1. Med Sci Sports Exerc. 2018 Sep 19.

  3. The role of a short post-lunch nap in improving cognitive, motor, and sprint performance in participants with partial sleep deprivation. Waterhouse J1, Atkinson G, Edwards B, Reilly T. J Sports Sci. 2007 Dec;25(14):1557-66.

  4. Alertness management: strategic naps in operational settings. Rosekind MR1, Smith RM, Miller DL, Co EL, Gregory KB, Webbon LL, Gander PH, Lebacqz JV. J Sleep Res. 1995 Dec;4(S2):62-66.

  5. Napping to modulate frustration and impulsivity: A pilot study☆ Jennifer R. Goldschmied ⁎,1, Philip Cheng 2, Kathryn Kemp 3, Lauren Caccamo 3, Julia Roberts 3, Patricia J. Deldin 4 Department of Psychology, University of Michigan, 530 Church St., Ann Arbor, MI 48109, United States.

  6. LAHL, O. , WISPEL, C. , WILLIGENS, B. and PIETROWSKY, R. (2008), An ultra short episode of sleep is sufficient to promote declarative memory performance. Journal of Sleep Research, 17: 3-10.

  7. Good sleep, bad sleep! The role of daytime naps in healthy adults. Dhand R1, Sohal H. Curr Opin Pulm Med. 2006 Nov;12(6):379-82.

  8. Petit E, Mougin F, Bourdin H. A 20-min nap in athletes changes subsequent sleep architecture but does not alter physical performances after normal sleep or 5-h phase-advance conditions. Eur J Appl Physiol. 2014;114(2):305–315.

  9. Davies D, Graham K, Chow C. The effect of prior endurance training on nap sleep patterns. Int J Sports Physiol Perform. 2010;5(1):87–97.

Oled skeptiline?

See on mõistetav ja mõistlik, kuna toidulisanditurg on täis tooteid, mille kvaliteet ja toime on küsitavad. King of Spadesi aluspõhimõteteks on aga ausus ja läbipaistvus.

Veendu selles ise, klõpsates allpool asuvatele sind huvitavatele küsimustele ning luba mul isiklikult lahti seletada, kas ja kuidas saab King of Spades sulle abiks olla. Minu mehesõna.

Mikk-Alvar Olle
King of Spades asutaja

 

Vaata, kuidas King of Spades sind aidata saab
Klõpsa videoakna all asuvatele sulle olulistele küsimustele ja meie asutaja Mikk vastab sulle.

play_arrowKuidas mina King of Spadesist kasu saan?1:31

play_arrowKui kiiresti ma mõjusid tunnen?0:36

play_arrowKas tervislikust toitumisest ei piisa?0:25

play_arrowKas King of Spades on teaduspõhine?0:43

play_arrowKas ma peangi jääma King of Spadesi võtma?0:48

play_arrowKuidas King of Spadesi toodetakse?0:52

Heida pilk ka meie teistele postitustele

Sulle olulist teadusmaailmast

Sulle olulist teadusmaailmast

23.01.2017
Resveratrool ning viinamarjaseemne ekstrakt King of Spadesis parandavad tähelepanuvõimet ja lühimälu ning aitavad vältida vaimse võimekuse langust.
[...]
Miks sportlikud mehed siiski sageli haigestuvad (ja miks see OK on)

Miks sportlikud mehed siiski sageli haigestuvad (ja miks see OK on)

13.03.2017
Kui sport on tervisele kasulik, siis miks väga sportlikud mehed ei ole tervemad, vaid teglikult isegi haigemad kui istuva eluviisiga sookaaslased?
[...]
Miks mobiiltelefon teeb sind nõrgaks ja viljatuks... ja kuidas seda vältida (ei, mobiili võid alles jätta)

Miks mobiiltelefon teeb sind nõrgaks ja viljatuks... ja kuidas seda vältida (ei, mobiili võid alles jätta)

20.02.2017
Kindlasti tead, et mobiiltelefonid, sülearvutid...
[...]
Jäta plastnõud vanasse aastasse

Jäta plastnõud vanasse aastasse

23.01.2017
Üks oluline asi, mida sa nüüd ja kohe oma tervise, mehelikkuse ja vitaalsuse nimel teha saad, on minna kööki ja visata ära kõik plastkonteinerid, milles sa tavaliselt toitu hoiad. Miks?
[...]
Kuidas hoida oma fookus terav ja mõte selge ka siis, kui oled sunnitud öösel töötama

Kuidas hoida oma fookus terav ja mõte selge ka siis, kui oled sunnitud öösel töötama

27.02.2017
Igal ettevõtlikul mehel on hetki, kus päevas jääb tunde liiga väheks ja tuleb ööst lisa võtta.
[...]
Tee ise: vähem vaimseid- ja lihaspingeid ning parem uni.

Tee ise: vähem vaimseid- ja lihaspingeid ning parem uni.

31.07.2017
Magneesium on tsingi kõrval, mida sisaldab ka King of Spades, ülioluliseks mineraaliks, mida piisavas koguses ainult toidust kätte saada muutub üha keerulisemaks.
[...]
Milline on hea stress, milline on halb stress (ja kuidas sellega võidelda)?

Milline on hea stress, milline on halb stress (ja kuidas sellega võidelda)?

04.04.2017
Kõikjal räägitakse, et stress on halb ja seda peab igal võimalikul viisil vältima. See on vale.
[...]
Vabariigi sünnipäeva eri: kas alkohol teeb sind paksuks?

Vabariigi sünnipäeva eri: kas alkohol teeb sind paksuks?

20.02.2017
Usutavasti on pea iga mittekarsklasest mees, kes siiski enda tervisest ja välimusest lugu peab, töönädala lõpus ühe lõõgastava dringi ajal mõelnud...
[...]