Miks tugevad päeval tukastavad?

17.10.2018
Miks tugevad päeval tukastavad?
Telli King of Spades siit


Kui me näeme pärastlõunal tukastavat inimest, eriti tööpeäval, tekib kohe küsimus, mille arvelt see aeg võetakse ja et kes töö ära teeb. Ja meie, ettevõtlikud mehed, üldiselt vaatame sellisele põõnamisele kui laiskusele ja logardlusele.

Tegelikkus on aga teine. Nimelt näitavad paljud teadusuuringud, et just pealelõunane tukastamine parandab oluliselt ärksust, kontsentratsioonivõimet, õpivõimet, õpitu kinnistumist ja kehalist suutlikkust ning muudab su vähem impulsiivseks.

Nii on tukastamine olnud paljude suurte meeste – USA presidentidest (JFK, Lyndon Johnson, Ronald Reagan jne.), teadlaste (Thomas A. Edison jne.) ja väekomandörideni (Napoleon Bonaparte, Stonewall Jackson jt.) välja – päeva lahutamatuks osaks. Loomulikult ei saa unustada Sir Winston Churchilli, kes sellest lausa omaette rituaali tegi. Päevane tukastamine lihtsalt parandab su üleüldist sooritusvõimet.

Oluline on aga tukastamise pikkus. Et vältida uneinertsi, kus ärkad halva tuju ning kerge segadustundega, peaks vältima ärkamist sügava une faasis. Nii oleks hea hoida oma tukastamised kas alla 20 minuti, kus sa ei ole jõudnud veel sügava une faasi siseneda) või siis 90 minutit, mil jõuad magada ära terve unetsükli. On leidnud aga teaduslikku kinnitust, et isegi 6-minutiline tukastamine toob endaga kaasa vaimse võimekuse tõusu.

Ühtlasi aitab tukastamine vähendada üldisest unevõlast tulenevat suutlikkuse langust – ja kui paljud meist saavad käe püsti tõsta ja öelda, et nad saavad öösel piisavalt und? Ilmselt mitte paljud.

Muidugi – kui sul väsimust ei ole, ei pea sa üritama jõuga tukastada, kuid kindlasti ei tasu unele vastu võidelda. Pigem lase 10-20 minutiks silm looja ning su produktiivsus tõuseb tunduvalt.

Niisiis võta tukastamise stigmatiseerimise asemel see hoopis enda arsenali kui võimas relv oma vaimse ja füüsilise võimekuse tõstmiseks ning tee päevane kerge uinak ilma igasuguste süümepiinadeta. Selle kaotatud 20 minutit teed pärast läbi paremate otsuste ja kiirema tegutsemise kuhjaga tasa.

Allikas: Kliki uuringute nägemiseks...
  1. The impact of frequent napping and nap practice on sleep-dependent memory in humans. McDevitt EA1,2, Sattari N1,3, Duggan KA1,4, Cellini N5, Whitehurst LN1, Perera C1, Reihanabad N1, Granados S1, Hernandez L1,3, Mednick SC6,7. Sci Rep. 2018 Oct 10;8(1):15053.

  2. Effects of Napping on Alertness, Cognitive, and Physical Outcomes of Karate Athletes. Daaloul H1, Souissi N2, Davenne D1. Med Sci Sports Exerc. 2018 Sep 19.

  3. The role of a short post-lunch nap in improving cognitive, motor, and sprint performance in participants with partial sleep deprivation. Waterhouse J1, Atkinson G, Edwards B, Reilly T. J Sports Sci. 2007 Dec;25(14):1557-66.

  4. Alertness management: strategic naps in operational settings. Rosekind MR1, Smith RM, Miller DL, Co EL, Gregory KB, Webbon LL, Gander PH, Lebacqz JV. J Sleep Res. 1995 Dec;4(S2):62-66.

  5. Napping to modulate frustration and impulsivity: A pilot study☆ Jennifer R. Goldschmied ⁎,1, Philip Cheng 2, Kathryn Kemp 3, Lauren Caccamo 3, Julia Roberts 3, Patricia J. Deldin 4 Department of Psychology, University of Michigan, 530 Church St., Ann Arbor, MI 48109, United States.

  6. LAHL, O. , WISPEL, C. , WILLIGENS, B. and PIETROWSKY, R. (2008), An ultra short episode of sleep is sufficient to promote declarative memory performance. Journal of Sleep Research, 17: 3-10.

  7. Good sleep, bad sleep! The role of daytime naps in healthy adults. Dhand R1, Sohal H. Curr Opin Pulm Med. 2006 Nov;12(6):379-82.

  8. Petit E, Mougin F, Bourdin H. A 20-min nap in athletes changes subsequent sleep architecture but does not alter physical performances after normal sleep or 5-h phase-advance conditions. Eur J Appl Physiol. 2014;114(2):305–315.

  9. Davies D, Graham K, Chow C. The effect of prior endurance training on nap sleep patterns. Int J Sports Physiol Perform. 2010;5(1):87–97.

King of Spadesi uudiskiri ilmub kaks korda kuus.
Meiega õpid uut nii tervisest kui King of Spadesist.
Sinu e-maile ei jagata kolmandate osapooltega.

Me ei jaga kunagi Sinu e-maili aadressi ega muud isiklikku infot kolmandate osapooltega ilma Sinu selge nõusolekuta. Tutvu kasutustingimustega.

Heida pilk ka meie teistele postitustele

Mehine ehe, mis leevendab stressi.

Mehine ehe, mis leevendab stressi.

25.09.2017
Kui seda ehet kannavad klassikalise ja ajatu meeste stiili ikoonid nagu Sotheby’s Real Estate juht Alexander Kraft, Itaalia tööstur Matteo Marzotto ja Bugatti ülem Stephan Winkelmann, sobib see ehe ka sinu mehelikku elegantsi esile tooma.
[...]
Lugemissoovitus: Extreme Ownership – How U.S. Navy SEALs lead and win

Lugemissoovitus: Extreme Ownership – How U.S. Navy SEALs lead and win

05.02.2017
Kes meist ei oleks lugenud mõnd juhtimisraamatut, mis sisuliselt on mitusada lehekülge ümmargust, tavaellu rakendamatut teooriat.
[...]
Miks valu eksisteerib ainult su peas (ja kuidas tugevat valu lahustada).

Miks valu eksisteerib ainult su peas (ja kuidas tugevat valu lahustada).

09.07.2018
Teadsid  sa  aga,  et  valu  ei  teki  mitte  käes,  jalas  ega  seljas,  vaid  on  ainult  meie  aju  konstruktsioon?
[...]
Kuidas põletada kaks korda kiiremini rasva ja hoogustada lihaskasvu.

Kuidas põletada kaks korda kiiremini rasva ja hoogustada lihaskasvu.

13.11.2018
Tegemist on teaduslikult tõestatud kontseptsiooniga, mis viib su sportlikud ja esteetilised resultaadid hoopis teisele tasemele. Ja seda hoolimata su senisest treeningstaažist.
[...]
Pika autosõidu vältel meel erk ja vaim puhanud. Kuidas see võimalik on?

Pika autosõidu vältel meel erk ja vaim puhanud. Kuidas see võimalik on?

20.11.2017
Kuidas hoida pika roolisoleku ajal meel ergas, vaim värske ning tunda end ka peale mitmetunnist sõitu energilise ja teotahtelisena.
[...]
Võidab see, kellel on tugevaim psüühika

Võidab see, kellel on tugevaim psüühika

30.10.2018
Miks on meie, meeste, psüühika ja vaimne vastupidavus täna suuremate väljakutsete ees kui kunagi varem?
[...]
Eriepisood: kuidas sünnib King of Spadesi video

Eriepisood: kuidas sünnib King of Spadesi video

05.02.2018
See viis minutit, mille me soovime iganädalaselt Sinu ajast sisustada King of Spadesi videoga jõudluse ja suutlikkuse tõstmisest, kätkeb endas tegelikult...
[...]
Füsioterapeut Georg Laasiku viis harjutust King of Spadesi meestele

Füsioterapeut Georg Laasiku viis harjutust King of Spadesi meestele

13.11.2017
Pikad autosõidud, koosolekutel ja töölaua taga istumised ning muud sundasendid on tänapäeval paratamatus. Need aga tekitavad pihaspingeid...
[...]
Sulge

Ostukorv on tühi

Vahesumma:
Mine ostukorvi Jätka ostmist